Zabawy

— OCZEPINY —

1. Chłopiec czy dziewczynka
W zabawie bierze udział tylko Para Młoda. Usadzamy młodą parę na 2 krzesłach odwróconych do siebie tyłem.
W tym czasie puszczamy krótkie melodie. Na nasz znak para odwraca się do siebie. Jeżeli para odwróci się w tą
samą stronę – będzie chłopczyk, jeśli inaczej – urodzi się dziewczynka. Zabawa trwa tak długo ile dzieci planują
Pan Młody i Panna Młoda.
2. Butelka i długopis
W zabawie uczestniczy tylko Para Młoda. Pan Młody ma zawiązane oczy. Do jego paska doczepia się sznureczek
na końcu którego przywiązuje się długopis. Zadanie Panny Młodej polega na pokierowaniu mężem tak, aby ten
trafił długopisem do postawionej na ziemi butelki. Aby humoru było jeszcze więcej, wodzirej na zakończenie
skomentuje całą zabawę ale w jaki sposób to już nasza tajemnica.
3. Test zgodności
Sadzamy Parę Młodą na krzesłach tyłem do siebie tak aby nie mogli się komunikować. Młodzi ściągają buty i
zamieniają się jednym tak aby mieli jeden but swój, a jeden swojego partnera. Chodzi oczywiście o zdobycie jak
największej liczby punktów, a punkty zdobywa się odpowiadając na pytania, na które odpowiedzieć można albo
ŻONA podnosząc damski but, albo MĄŻ podnosząc but męski. Przykładowe pytanie to: kto pierwszy powiedział
„kocham Cię”?
4. Testy sprawnościowe
Test sprawnościowy dla Panny Młodej – Jajko
Młody staje na krześle. Zadaniem Panny Młodej jest przemieszczenie jajka przez nogawki Pana Młodego.
Zaczyna od jednej nogawki, przemieszcza je do góry dochodząc aż do krocza Pana Młodego, a potem w dół
drugą nogawką. Liczy się czas i styl. Zadanie zostaje wykonane jeżeli jajko nie pęknie. Proszę się nie martwić –
jajko będzie ugotowane na twardo ale w końcu nie wszyscy muszą o tym wiedzieć :)
Test sprawnościowy dla Pana Młodego
Panna Młoda staje na krześle. Pan Młody, z pomocą świadka zdejmuje krawat. Świadkowa zawiązuje go wysoko
na udzie Panny Młodej. Następnie Panu Młodemu związuje się z tyłu ręce, a jego zadaniem jest rozwiązanie
krawatu z uda żony (oczywiście bez użycia rąk).
5. Poznajmy się
Zabawa powstała z myślą o oczepinach. Jednak sugerujemy ją dla par, które mają duże poczucie humoru i nie
zezłoszczą się na swoją drugą połowę za ewentualną pomyłkę. Gra sprawdza czy nowożeńcy dobrze poznali się
w okresie narzeczeństwa. Po kolei, Panna Młoda oraz Pan Młody rozpoznają swoje połówki po wymienionej
części ciała.
Panna Młoda szuka męża:
Pannie Młodej zawiązujemy oczy. Panowie razem z Panem Młodym siadają na krzesełkach w jednym rzędzie.
Panna Młoda rozpoznaje swego męża zmysłem dotyku po wybranej części ciała. Najczęściej wybierane: kolano,
nos, pępek, pośladki, a w nieco erotycznej wersji po pośladkach.
Pan Młody szuka żony:
Panu Młodemu zawiązujemy oczy. Panie razem z Panną Młodą siadają na krzesełkach w jednym rzędzie. Pan
Młody rozpoznaje swoją żonę zmysłem dotyku po wybranej części ciała. Najczęściej wybierane: kolano, nos,
uda, a w nieco erotycznej wersji po biuście.
6. Buciki weselne
Zabawa polecana na początek zabawy oczepinowej. Podczas zdejmowania welonu i muszki goście weselni
zabierają buty Parze Młodej. Zadaniem męża Panny Młodej jest wykupienie bucików swoich i małżonki.
Najczęściej fanty odkupuje się alkoholem. Zespół przygrywa wtedy melodię z tekstem:
‚Za butelkę albo dwie młody buty kupić che. Niech się młody zorientuje ile but dzisiaj kosztuje’.
7. Sznurek i taniec
Przyjemna zabawa połączona z tańcem. Rozciągamy sznurek w poprzek sali. Pary uczestniczące w zabawie
tańczą, a ich zadaniem jest przechodzenie pod liną nie przerywając tańca. Pary przechodzą pod liną w miarę
jednocześnie. Ważne by każda para przeszła pod sznurkiem tą samą ilość razy. W trakcie gry, 2 osoby
trzymające sznurek z czasem obniżają wysokość sznurka, zwiększając przy tym poziom trudności. Odpadają pary,
które przewrócą się lub dotkną sznurka. W trakcie przechodzenia pod sznurkiem pary muszą trzymać się blisko
siebie.
8. Fanty
Idealna ilość uczestników zabawy – od pięciu do dziesięciu. Z doświadczenia wiemy, że mężczyźni bardziej pasują
do tej gry. Uczestnicy siadają na krzesłach w jednym rzędzie. Zadaniem graczy jest w jak najkrótszym czasie
przynoszenie fantów wymienionych przez wodzireja. Co może być fantem? Praktycznie wszystko. Zabawę zaczyna
od najprostszych fantów: zapałki, zegarki, szminki, paski od spodni, buty, staniki, dzbany, marynarki, świece.
Osoba, która ostatnia doniesie przedmiot, odpada z gry.
Za każdym razem zabieramy jedno krzesło tak aby osoba, która jako ostatnia przyniesie fant nie miała na czym
usiąść, wtedy odpada z gry. Gdy zmniejsza się liczba uczestników zabawy weselnej podnosimy poprzeczkę
żądając coraz bardziej wyszukanych przedmiotów. Wodzirej wydaje polecenie przyniesienia: gaśnicy,
największego garnka z kuchni, koła od samochodu, teścia (gdy zostały trzy osoby) i innych ciekawych
atrybutów.
9. Sznurek z ubrań
Zabawa polega na spleceniu z własnych ubrań jak najdłuższego sznurka. Uczestnicy składają ubrania, a
wygrywa ten, który ułoży najdłuższy ciąg ubrań weselnych. Aby zmobilizować gości ustawiamy w pewnej
odległości nagrodę (dodatkowe porcje tortu weselnego / alkohol). Jeżeli nagroda jest jedna, wygrywa ten, który
do nagrody dotrze jako pierwszy.
10.Butelka po piwie i szklanka wody
W konkursie uczestniczy klika par weselnych. Zabawę możemy podzielić na dwa etapy.
1 etap:
Mężczyźni lokują puste butelki po piwie w spodniach w ten sposób, by wystawała sama szyjka. Panie dostają
szklanki pełne wody. Zadaniem pań jest przelanie jak największej ilości wody do pustych butelek. Liczy się czas i
precyzja. Technika dowolna.
2 etap:
Puste szklanki stawiamy na podłodze, a panowie bez użycia rąk przelewają z powrotem zawartość butelki do
szklanki. Oczywiście butelka nadal znajduje się w spodniach panów. Wygrywa ta para, która rozleje najmniej
wody.
11.Ciasteczka
W najpopularniejszej wersji biorą udział 3 pary. Mąż z nowo poślubioną żoną, świadkowie oraz Nowa Młoda Para
wyłoniona w trakcie oczepin. Prowadzący zabawę weselną ustawia trzy rzędy krzeseł tak, by na każdym rzędzie
mogła położyć się jedna z partnerek. Na brzuchach bądź dekoltach partnerek kładziemy duże ciastka. Zadaniem
partnerów jest jak najszybsze zjedzenia ciastek bez pomocy rąk.
12.Celowanie do bramki
W konkursie bierze udział kilka par. Pary stają w 2 rzędach oddalonych od siebie o kilka metrów. W pierwszym
panie, w drugim panowie. Pary stoją do siebie przodem. Panie rozstawiają nogi tworząc tzw. bramki. Panowie
mają przymocowane do pasków sznurki na końcu których jest ciężarek. Między nogami, panowie ustawiają
pudełko. Ruchem bioder mają przesuwać pudełko do bramki swojej partnerki. Zwycięży ta para, która zrobi to
najszybciej. Rola partnerki ogranicza się do kibicowania.
13.Świstaki
Tworzymy dwa zespoły po 4 osoby najlepiej aby jeden zespół był od Pana Młodego, a drugi od Pani Młodej.
Zespoły stają w dwóch rzędach (jedna osoba za drugą). Wygrywa zespół, który pierwszy wykona zadanie.
Zadania wykonywane są po kolei przez każdego z członków drużyny. Po wykonaniu zadania osoba daje sygnał
koledze z drużyny, że ten może już zacząć swoje zadanie (klepiąc ją po plecach). Oto zadania:
● Pierwsza osoba z każdej drużyny je banana (lub inny owoc). Gdy wykonana zadanie klepię osobę nr 2
● Gość weselny nr 2 zjada duży kawałek ciasta.
● Gość weselny nr 3 pompuje balon tak, aby pękł
● Gość weselny nr 4 ma oczywiście najtrudniejsze i najśmieszniejsze zadanie. Musi zjeść pół szklanki bułki tartej,
a następnie zagwizdać sto lat młodej parze. Pozornie zadanie wygląda na banalne, ale takie wcale nie jest. Dobra
zabawa gwarantowana. Bułka tarta wysusza ślinę i przez około 2-3 minuty żadna osoba nie będzie mogła
zagwizdać!
Kto pierwszy ten lepszy!
14.Spinacze
W zabawie uczestniczą 2 pary (lepiej by miały poczucie humoru). Panom zawiązujemy opaski na oczach, a na
paniach zaczepiamy po 10 spinaczy. Podmieniamy partnerki i każemy panom zdjąć jak najszybciej wszystkie
spinacze z nowych partnerek.
15.Małżeńskie obietnice
W balonikach ukrywamy karteczki z obietnicami. Pan i Pani Młoda na przemian przekłuwają balonik i czytają
głośno co wylosowali. Zobowiązują się przy tym do wykonywania opisywanych czynności przez 3 kolejne
miesiące małżeńskiego życia. Nasze propozycje obietnic objęte są tajemnicą ale do współpracy przy wymyślaniu
obietnic zapraszamy również np. drużbów :)
16.Zakręcony
Zabawa dla odważnych panów. Zasady gry są proste. Ustawiamy dwie drużyny po 4-6 osoby. Na sygnał pierwsi
uczestnicy w kolejce przykładają czoło do postawionego kijka i dziesięć razy obiegają go dookoła po czym jak
najszybciej biegną do Panny Młodej, która stoi na drugim końcu sali i trzyma w dłoniach kieliszek z trunkiem. Na
koniec uczestnik zabawy wraca, klepie w ramię kolejną osobę ze swojej drużyny dając znak, że może zaczynać
swoją kolejkę. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza skończy.
17.Zbieranie na wózek – ‚cenna’ zabawa weselna
Tradycyjna i piękna zabawa weselna. Szczytny cel i dobra zabawa. W zabawie obowiązkowo bierze udział Panna
Młoda i Pan Młody. Każdy kto chce zatańczyć z Panną lub Panem Młodym musi wnieść opłatę. Pieniądze
zbierają najczęściej świadkowie do przygotowanych wcześniej koszyczków. Grę można urozmaicić oznajmiając, że
grę wygrywa ten, który ostatni zatańczy z Panną Młodą. Goście weselni przebijają swoje stawki odbijając młodą
żonę z tańca na taniec.
Zebrane pieniądze Para Młoda przeznacza zwykle na wózek dla dziecka ale pomysły na wykorzystanie zebranych
funduszy mogą być zupełnie inne.
Wymagana świetna kondycja Panny Młodej gdyż chętnych jest zazwyczaj wielu!
18.Kuszenie Adama
Bardzo stara i zarazem grzeczna zabawa. W zabawie może wziąć udział kilka par. Każda para dostaje jabłko
uwiązane na końcu sznurka. Panie trzymają jabłka a zadaniem panów jest zjedzenie jabłka w jak najkrótszym
czasie bez pomocy rąk. Sznurki powinny być jednakowej długości. Im dłuższy sznurek i większe jabłko tym
sztuka zjedzenia jabłka jest trudniejsza. Goście weselni zagrzewają uczestników zabawy do zażartej walki.
19.Kalambury – You Can Dance
Do zabawy zgłasza się klika par. Każda para losuję karteczkę, na której napisane jest hasło. Zadaniem
uczestników jest zaprezentowanie wylosowanego hasła w formie tańca. Wylosowane hasło zna tylko para, która
je wylosowała więc publiczność, która nie bierze udziału w zabawie zgaduje co chce nam przedstawić para
tańcząca.
— ZABAWY W TRAKCIE IMPREZY —
20.Pociąg
Zbieramy maksymalną ilość gości. Goście ustawiają się w szeregu czyli wagonikach. Zalecane jest, aby w rolę
maszynisty wcieliła się Panna Młoda. Chodząc między stolikami łatwiej jest zachęcić gości, którzy jeszcze siedzą
za stołem. Treść piosenki to oczywiście słynne: jedzie pociąg z daleka…
Uatrakcyjnieniem zabawy, które stosujemy kiedy w zabawie nie biorą udziału dzieci są stacje, do których
dojeżdża pociąg. Wodzirej oznajmia w jakim kraju zatrzymał się pociąg, a goście starają się odtańczyć narodowy
taniec danego kraju. Kolejne stacje to:
● Francja – kankan, kaczuchy
● Rosja – kazaczok
● Wiedeń – walc
● Madryt – corrida
● Warszawa – polonez
21.Taniec na gazecie
Stara i bardzo popularna zabawa weselna. Do zabawy zapraszamy od kilku do kilkunastu par. Każdej rozdajemy
duży format rozłożonej gazety tej samej wielkości. Pary zaczynają tańczyć. Pary odpadają z gry, gdy wypadną
poza swój kawałek gazety. Muzyka przygrywa różne melodie. Co jakiś czas składamy gazetę na pół podnosząc w
ten sposób poziom trudności. Tańczymy do momentu aż na parkiecie zostanie 1 para na jak najmniejszym
kawałku papieru.
22.Konkurs tańca weselnego dla par
Do konkursu zazwyczaj zapraszamy kilka par. Sędziami mogą być goście weselni, prowadzący imprezę lub też
para młoda. Zabawę wygrywają Ci, którzy najdłużej wytrwają na parkiecie. Dwie główne formy zabaw, które
proponujemy to zabawa siłowa lub zabawa zręcznościowa:
zabawa siłowa
Prowadzący zmusza panów do coraz trudniejszych figur tanecznych: np. uniesienie partnerki, taniec z partnerką
na rękach lub na barana, taniec w przysiadzie itd.
zabawa zręcznościowa
● balony – parom rozdajemy po balonie. Pary umieszczają balon między różnymi częściami ciał. Zaczyna się
zazwyczaj od góry: czoło, klatka, brzuch, kolana. Orkiestra może też zmieniać natężenie i rodzaj muzyki
przyśpieszając rytm. Para, która najdłużej będzie tańczyć z balonem wygrywa. Jeżeli balon pęknie lub para
będzie tańczyć za wolno to odpada z konkursu.
● marynarki – wybieracie kilka par. Mężczyzna musi mieć na sobie marynarkę. Pary rywalizują ze sobą. Para tańczy
ze sobą, a na sygnał wodzireja zaczyna się konkurs na szybkość. Zadaniem par jest jak najszybsze zdjęcie
marynarki z mężczyzny, odwrócenie jej na drugą stronę i ponowne założenie. Partnerki mogą pomagać. Para,
która zrobi to najwolniej, odpada. Konkurs uznajemy za zakończony gdy na parkiecie zostanie jedna para.
● płetwy – rozdajcie parom płetwy. Taniec z pewnością nabierze barwnych figur i kształtów.
23.Konkurs tańca dla panów
Panowie zgłaszają się do zabawy. Zdejmują marynarki i podwijają spodnie do kolan. Następnie po kolei tańczą
Jezioro Łabędzi przy stosownym akompaniamencie. Wygrywa ten, który otrzyma najgorętsze owacje od płci
pięknej. Zabawa bardzo udana gdy panowie są kreatywni i lekko podpici.
24.Cudze ubranie
Na środku sali ustawiamy 4 krzesła w kwadracie, oparciami naprzeciw siebie. Panowie siadają na krzesłach,
zdejmują marynarki i wieszają na swoich oparciach. Prowadzący prosi ich o przejście o 2 krzesła w prawo.
Panowie siadają, zdejmują krawaty i wkładają do kiernoski marynarki (teraz już cudzej bo zmienili miejsca).
Znowu wstają i przesuwają się o trzy krzesła w lewo, zdejmują 1 buta i zostawiają go pod krzesłem. Następnie
przemieszczają się o sześć krzeseł w prawo i zostawiają tam w bucie skarpetkę. Dalej losowo przemieszczają się
na kolejne krzesła. Na sygnał wodzireja goście weselni, którzy biorą udział w zabawie ubierają się jak
najszybciej wkładając ubrania, które leżą na krzesłach, na których aktualnie siedzą.
25.Kareta
Jedna z popularniejszych weselnych zabaw. Do gry zapraszamy 9 osób różnej płci, które wcielają się w kolejne
role: 4 koła karety, 2 konie, 1 woźnica, no i oczywiście Król (Pan Młody) i Królowa (Pani Młoda). Każdy musi
zostać poinformowany kim jest. Zabawa weselna polega na szybkim reagowaniu na słowa opisujące
poszczególne części lub osoby z karety (należy wstać i obiec szybko krzesło, na którym się siedzi). Za
niezareagowanie na słowo dostaje się karę. Karę otrzymuje ten który nie zareagował i nie obiegł krzesła lub
zrobił to z dużym opóźnieniem np. Król (czyli Pan Młody reprezentujący Króla). Winowajca za karę musi wypić
kieliszek wódki lub zjeść plasterek cytryny.
UWAGA:
Na słowo kareta muszą zareagować aż 4 części:
Kareta = woźnica + koła + król + królowa
Zaprzęg = woźnica + koła + król + królowa + konie
Oto 2 alternatywne teksty , które może przeczytać prowadzący zabawę:
Wersja 1
Dawno, dawno temu żyli sobie król z królową.
Mieli konie, karetę i woźnicę. Kiedyś król zawołał woźnicę i tak mu powiedział: „Woźnico zaprzęgaj konie do
karety, bo królowa chce pojechać na spacer”. Posłuszny woźnica poszedł i zapiął konie do karety. Kiedy król z
królową wsiedli do karety, król zawołał: „Woźnico daj koniom znak do jazdy”. I pojechali.
Para królewska jedzie w swej pięknej karecie przez okolicę, nagle prawy koń okulał, lewemu koniowi nic się nie
stało. Przestraszony król zawołał: „Woźnico, woźnico, mój drogi woźnico, sprawdź, co się stało”.
Królowa ze strachu zemdlała, a woźnica znalazł w kopycie prawego konia gwóźdź i go wyciągnął. W kopycie
lewego konia nie znalazł nic.
Po chwili zniecierpliwiony król zwraca się z pytaniem do woźnicy: „Woźnico, woźnico, mój drogi woźnico czy
wszystko w porządku?” Woźnica odpowiada ,że tak. Siada na koźle i daje koniom znak do jazdy.
Para królewska w swej pięknej karecie, złotej karecie jedzie dalej. Po chwili król wychyla się z okna karety i mówi
do woźnicy: „Woźnico, woźnico, mój drogi woźnico, zatrzymaj konie, bo królowa chce zaczerpnąć świeżego
powietrza”. Woźnica zatrzymuje konie i kareta staje. Z karety wysiada król i królowa. Nagle w oddali słychać
grzmot – zaczyna padać deszcz, wszyscy są mokrzy, nie ma co czekać – król zarządza powrót na zamek.
Po przybyciu na zamek konie zatrzymują się i król i królowa wysiadają z karety. Król woła do woźnicy: „Woźnico,
mój drogi woźnico wyprzęgnij konie i odstaw karetę”. Zadowolona i szczęśliwa królowa pyta po chwili: „Woźnico
czy odstawiłeś konie i karetę?” Woźnica odpowiada, że tak.
„Dziękuję ci woźnico, mój drogi woźnico” – odpowiada królowa.
Wersja 2
Dawno, dawno temu żył sobie Król i Królowa. Król i Królowa ze swoim woźnicą bardzo lubili jeździć swoją karetą.
Kareta miała 4 koła: prawe przednie, lewe tylne, lewe przednie i prawe tylne. Lewy koń był biały, a prawy koń
był czarny.
Pewnego dnia Królowa rzekła do swego Króla: „Królu mój, Królu mój wspaniały, Drogi Królu, powiedz woźnicy
żeby przygotował konie i sprawdził koła, bo na ostatnim spacerze był problem z prawym tylnym kołem.”
Woźnica zaprzągł konie i karetę. Sprawdził prawe tylne koło, rzucił okiem na lewe przednie koło, potem rzekł
do Króla: „Królu mój, nasz wspaniały Królu, najukochańszy Królu, kareta i konie są gotowe.”
Królowa z Królem wsiedli do karety i pojechali na piękną łąkę.
W pewnym momencie Królowa rzekła do Króla: „Usiądź sobie Królu, kochany Królu, mój ty najukochańszy Królu.
Powiedz woźnicy, by nakarmił oba konie i przygotował karetę na następny dzień abyśmy mogli wybrać się
jeszcze raz sami.”
Król rzekł do Królowej: „Królowo moja, moja kochana Królowo, Kocham Cię moja Królowo i dał jej słodkiego
całusa.”
26.ZOO
Zabawa, która stylem bardzo przypomina „Karetę”. Tak jak w poprzedniej zabawie goście weselni wcielają się w
poszczególnych bohaterów. Uczestnicy zabawy (7 osób): tata, mama, dzieci (Witek, Jacek, Zosia), piesek Azor i
słoń.
Tekst, który czyta prowadzący:
Był piękny dzień, więc TATO postanowił zabrać DZIECI do zoo, by mogły zobaczyć SŁONIA. Poszedł więc do
MAMY żeby obwieścić jej tę wiadomość. DZIECI bardzo się ucieszyły, a najbardziej ZOSIA. WITEK powiedział:
zabierzmy też AZORA. AZOR, jak to AZOR, ucieszył się jak przystało na PSA – radośnie zamerdał ogonem.
JACEK i WITEK bardzo chcieli zobaczyć SŁONIA. DZIECI zapiszczały radośnie. RODZICE (czyli mama i tata
biegną) przygotowywali się do wyjazdu, a AZOR biegał miedzy nogami swoich PANÓW. Pogoda dopisywała,
ZOSIA postanowiła zabrać AZORA na spacer przed wyjściem do zoo, ale WITEK ubiegł ZOSIĘ, i AZOR od dawna
był na spacerze. W końcu późnym popołudniem cała RODZINA zapakowała się w trabanta i ruszyła w kierunku
zoo. W zoo stał dumnie SŁOŃ. Rany jaka wielka trąba, wykrzyczały DZIECI. MAMA uciszała radosne piski swoich
POCIECH. TATA, głowa RODZINY opowiadał o tym czym żywi się SŁOŃ. DZIECI słuchały zainteresowane. Tylko
AZOR, jak to nasz kochany AZOR, merdał ogonem zainteresowany bardziej motylem niż SŁONIEM. ZWIERZĘTA
(tu biegnie słoń i pies) chyba nie przypadły sobie do gustu. Po wszystkich piskach i wrzaskach radości, RODZINA
pojechała do domu, tylko SŁOŃ został tam gdzie stał. Tak, to był piękny rodzinny dzień dla wszystkich TATY,
MAMY, WITKA, JACKA, ZOSI I AZORA.
27.Na barana
Zabawa sprawnościowa dla par. Panowie tworzą krąg, a ich partnerki ustawiają się za nimi. Muzyka gra, a panie
na sygnał wykonują zestaw czynności: Wskakują na plecy panom, zeskakują, obiegają całe kółko, przechodzą
pod nogami panów, przechodzą za plecy i wskakują na barana. Kto ostatni wskoczy na plecy, opada. Gra toczy się
do uzyskania jednej zwycięskiej pary.
28.Druga twarz
Zabawa weselna budząca różne odczucia. Najlepiej bawią się przy niej młodsze pary. Zapraszamy na środek sali
4 pary. Potrzebujemy także 2 par pończoszek. Panowie siadają na krzesłach, a panie zakładają partnerom
pończochy na ich głowy. Konkurs polega na tym, że panie zdejmują pończochy z twarzy wybrańców, ciągnąc za
węzełek zawiązany na końcu pończochy. Goście weselni lub Para Młoda stają się jury i wybierają najzabawniejszą
twarz wesela.
— integracyjne —
29.Taniec w kółeczku – walc weselny
Zabawa wymaga zebrania par, które w miarę dobrze radzą sobie z walcem. Zaczynamy od stworzenia z par
dużego koła, a w czasie tańczenia pary wykonują kolejne polecenia prowadzącego zabawę:
● panowie biorą na ręce swoje partnerki
● łączymy się w 2 pary
● łączymy się w kolejne 2 pary (czyli razem po cztery pary)
● panie tańczą w środku stworzonych kółek
● panowie łapią się i trzymają mocno za ręce
● panie siadają na rękach panów i łapią panów za szyje
● panowie tańczą w środku stworzonych kół
● panowie na sygnał odwracają się i tańczą z panią do której się akurat odwrócili. Kapela przestaje grać, partnerzy
stają naprzeciw siebie, a zespół w dalszym ciągu nakazuje wykonywać dalsze czynności i wskazywać palcem:
moja głowa, twoja głowa , moje ucho, twoje ucho, mój nos, twój nos, moja broda, twoja broda, moja pierś,
twoja pierś
Na koniec panowie dziękują za taniec swoim partnerkom klękając na jedno kolano.
30.Taniec z figurami
Zabawa bardzo podobna do poprzedniej. Prowadzący wymyśla przeróżne figury. Tańczymy w kółeczkach,
okręcamy panie, łączymy się w pary, wymieniamy partnerki, wracamy do swoich partnerów itd. W przypadku
pełnoletnich możemy wprowadzić dodatkową figurę: panowie klęczą, a panie tańczą wokół panów. Na koniec
zabawy role się odwracają: panie klękają, panowie stają naprzeciwko, cichnie muzyka. Wszyscy oczekują, że teraz
panowie zaczną tańczyć wokół swoich partnerek, a wodzirej mówi: tak właśnie panie chciałyby podziękować
swoim partnerom.
31.Lambada
Bardzo przyjemna zabawa choć wyobraźnia prowadzącego zabawę może spowodować, że zarekomendujemy ją
dla osób pełnoletnich, z poczuciem humoru. Zbieramy spośród gości weselnych pary obu płci. Tworzymy
kółeczko tak by na przemian stały panie i panowie. Rozpoczynamy powolny taniec trzymając się za ręce. Zespół
muzyczny co jakiś czas przestaje grać, a prowadzący pyta o kolejne części ciała: za rączki się trzymaliśmy?
Roztańczeni goście reagują stosownie do sytuacji. Po każdym zapytaniu tańczący krąg trzyma się za coś innego.
32.Wałek
Zabawa podobna do lambady z tą różnicą, że tym razem głównym zadaniem uczestników jest przekazywanie
między sobą, po kolei, przedmiotu – wałka do ciasta. Uczestnicy tworzą koło, a w czasie tańcowania przekazują
wałek kolejnej osobie. Szkopuł i cała trudność polega na tym, że wałek przekazywany jest w niecodzienny
sposób. Jest kilka wersji trzymania i przekazywania wałka: pod brodą, pod pachą lub między kolanami. Używanie
rąk jest zabronione. Gdy wałek obiegnie całe koło można zmienić sposób trzymania przedmiotu. Jeżeli wałek
upadnie podczas 1 kółka – będzie tyle córeczek pary młodej ile razy wałek upadł. Analogicznie dla 2 kółeczka,
liczymy synów.
33.Podaj dalej pocałunek
Przyjemna i sympatyczna zabawa, która polega na przekazywaniu pocałunków . Sprawdza się zwłaszcza na
weselach z większą ilością gości. Pozwala poznać się gościom i przełamać pierwsze lody. Goście weselni razem z
Parą Młodą tworzą krąg. Para Młoda staje obok siebie. Pan Młody całuje osobę, która stoi obok niego (ale nie
Pannę Młodą).
Następnie pocałowana osoba całuje następną z łańcuszka. W końcu pocałunek wraca do Panny Młodej. Na
koniec goście mogą zaśpiewać słynne ‚gorzko gorzko’, a Para Młoda dochowa tradycji.
34.Poznajmy się
Do zabawy potrzebujemy równej ilości gości ze strony Pana Młodego i Panny Młodej. Stają oni w 2 szeregach,
naprzeciwko siebie. Celem zabawy jest poznanie drugiej rodziny. Naprzeciw panów ustawiamy panie. W pierwszej
rundzie każdy po kolei mówi co mu się podoba w osobie, która stoi naprzeciwko np.: usta, włosy, oczy, ramiona,
dłonie lub też części garderoby: spinki, buty, koszula itd. Swój wybór uczestnicy zapamiętują bo w drugiej
rundzie… muszą pocałować osoby z przeciwnej strony w wybrane wcześniej miejsce.
35.Zabawa w kotka i myszkę
Pan Młody musi dostać się do Panny Młodej. Panna Młoda staje w kółku otoczona przez inne panie, które
bronią dostępu do Panny Młodej. Najlepiej by ochronę stanowiły panny, ale gdy ich zabraknie mogą być też
mężatki. Zabawa ma przewrotną nazwę gdyż myszka w tej grze nie ucieka. Mimo to kotek musi wykazać się
sprytem, by dopaść myszkę.
— zabawy, w których mogą brać udział dzieci —
36. Taniec pingwina
37. Kaczuszki
38. Chusteczka
39. Zabawy z chustą Klanza
40. Pociąg (bez stacji)